De prin lume cautate,  Recenzii,  Viata in trei

Ai carte, ai parte! – recomandări de cărți pentru copii

Săptămâna trecută am terminat finanțele din casă prin diverse comenzi pe cărți. Discutam cu Andrei că Ștefania nu prea e atrasă de jucării și ar trebui să îi luăm niște cărți noi. Zis și făcut. Am să enumăr ce cărți am luat și care prezintă interes pentru ea, dar și pe care le avem deja și de care ea încă e atrasă. De obicei cumpărăm cărțile de pe emag, elefant.ro și universulenciclopedic.ro, dar urmăresc un grup “Cărți fără pereche” unde se mai pun diverse cărți pentru copilași și se anunță și reducerile de pe site-uri sau ce coduri se pot folosi. Cărțile Usborne le iau de la o mămică foarte implicată, Andreea Enache, care are pagina Cărți interactive și senzoriale pentru copii.

1. Combină culorile – face parte din colecția “Bebe Învață” și cartea este în două părți împărțită. Partea de sus este o scenă din viața de zi cu zi, iar partea de jos are mai multe elemente din imaginea respectivă. Copilul trebuie să găsească obiectele identice. Noi o folosim și pentru “unu, doi”, adică numărăm “o farfurie, două farfurii” și deja Ștefania e încântată de ea. Este foarte bună pentru zilele în care stai în casă și cauți activități de făcut cu copilul. Eu am cumpărat-o de AICI, dar se regăsește și pe alte site-uri.

2. Girafa care nu voia să poarte ochelari – sunt șapte povești frumoase, scrisul este mărișor și puțin pe pagini, iar imaginile colorate chiar atrag atenția fiind cu multe animale. Eu o folosesc seara când ne pregătim de somn. Deocamdată a avut răbdare la o poveste, ceea ce zic eu că e bine, pentru că sunt alte cărți pe care nu le vrea și imediat zice “alta”. Eu am cumpărat-o de AICI.

3. Train Book – este de la Usborne și e o carte groasă care atrage prin trenulețul care se plimbă frumos pe pagini. Pe pagini există diverse locații și poți să le transformi în activități. De exemplu poți să spui “hai să mergem până la fermă cu trenul” și când ajunge trenul acolo, copilul să îl oprească. Ștefi e deja fascinată de ea. Noi nu facem activitățile că mi se pare prea mică pentru asta, însă se joacă cu trenul și îl pune pe șine ori îl prinde. Eu am cumpărat-o de AICI.

4. Prietena mea Conni – e o întreagă colecție despre fetița Conni. Le-am cumpărat pe cele trei: “Conni o ajută pe mama”, “Conni și olița” și “Conni merge la grădiniță” pentru a îi citi și a o face să înțeleagă următorii ei pași. Deocamdată nu prezintă interes, dar vom vedea zilele următoare. Pentru grădiniță mai avem o cărticică luată care ne-a ajutat când am început prima dată creșa și se numește “La grădiniță” de Catherine Dolto, editura Cartea Copiilor. Cărțile au fost cumpărate de AICI.

5. What are germs? – este o carte de la Usborne care are multe activități prin care se explică ce sunt microbii. Cred că nu e pentru vârsta Ștefaniei, dar ea se bucură de mecanismul fain al activităților. Cartea asta ne încântă cel mai mult pe noi, părinții. Eu am cumpărat-o de AICI.

6. Mama Gâscă te învață culorile – face parte dintr-o colecție numită Mama Gâscă. Fiecare pagină are o culoare cu o poezie, iar alături o imagine. În timp ce spui poezia poți arăta în imaginile lucrurile menționate și astfel copilul să le învețe. Apar culorile primare, dar sunt și combinații de culori și rezultatul amestecului lor. Încă nu a interacționat Ștefania cu ea pentru a spune impactul asupra ei. Eu am cumpărat-o de AICI.

7. Mi-e foame! spune Ursulețul – e o cărticică mică, cartonată din colecția “Prietenii tăi poznași” de la Universul Enciclopedic. Noi mai avem “Ieși afară, Șoricelule” și a prins atât de bine încât am zis să mai încercăm una și se pare că la fel de mult o atrage pe Ștefania. E perfectă de pus în geantă să o ai și în plimbări. Noi o mai folosim uneori și la metrou. Cartea am cumpărat-o de AICI.

8. Fetița care colorează visele – e o carte de “noapte bună”, plină de culoare și cu o poveste chiar simpatică. Pe mine m-a atras titlul. Încă nu am ajuns la ea lectura de seară. Cartea am cumpărat-o de AICI.

9. Fingerprint activities – e o carte plină de activități de la Usborne. Ai o paletă de culori, bagi degetul și pui pe pagina cu diverse activități: flori, frunze în copăcei, solzișori la pești etc. Duminică dimineață ne-am jucat și a ținut-o cam jumătate de oră ocupată pe Ștefania. Am cumpărat-o de AICI.

10. Povești altfel – e una dintre cele mai frumoase cărți de povești pe care eu le-am citit. Sunt șase povești pe care le știe oricine: Pinoccchio, Jack și vrejul de fasole, Cenușăreasa, Cei trei purceluși etc., dar care sunt altfel spuse, altfel povestite încât copilul să rămână cu o învățătură frumoasă pentru o viață sănătoasă. Eu am cumpărat-o de AICI, dar se găsește și pe alte site-uri.

Ce cărți au mai prins la noi?

• Number Jungle – o carte cu forme 3D, dar care nu trebuie citită, ci cântată. Eu așa fac și a prins mare drag Ștefania de ea. Este luată din Spania, deci nu știu în România unde se găsește. Copilul poate învăța să numere.
  • Joacă-te și descoperă… – Noi avem din această colecție Contrariile și Culorile și sunt două cărți de care Ștefania e nedespărțită și la drumuri lungi chiar și după jumătate de an (și ea se pictisește repede). Sunt primite cadou, dar am înțeles că nu ar mai fi publicate. Totuși, o prietenă a găsit-o pe stoc AICI.
  • Ursulețul și fluturii – e o poveste frumoasă, o carte colorată cumpărată pentru că Ștefaniei îi plac fluturii. Este printre singurele cărți la care a stat până la sfârșit să asculte povestea și să fie atentă la imagini. Este cumpărată de la Universul Enciclopedic unde găsiți foarte multe cărți de genul acesta la 8 – 12 lei și care sunt perfecte pentru povestea de seară. Am cumpărat-o de AICI.
  • Tati, te rog, adu-mi luna de pe cer – cartea asta de Eric Carle îmi place mie, nu Ștefaniei, dar eu am cumpărat-o după mai multe recomandări pentru că alți copilași ar fi atrași. Are o poveste drăguță despre un tătic care îi aduce luna fetiței sale și paginile se deschid interesant. Sunt multe site-uri de pe care poate fi cumpărată, iar ca să vă faceți o idee de preț puteți vedea AICI.
  • Baby`s very first slide and see animals – o carte de la Usborne care e peste tot cu noi. Ștefania mereu e atrasă de ea și când o vede chiar o cere. La drumurile lungi a fost una dintre salvările noastre. Am cumpărat-o de AICI.
  • The Garden – este o carte primită, tot de la Usborne. Are nenumărate activități și Ștefania caută mereu imaginile ascunse.
  • Lumea Basmelor – e o carte primită de la o verișoară ce o are de câțiva zeci de anișori de la băiatul ei. Ștefania a primit-o cu ochii mari, pentru că are imaginile frumoase, scris puțin pe pagini și dacă începi să o citești sigur e atentă. Are zece povești cu care copiii trebuie să crească și care ne-a făcut tuturor copilăria frumoasă.

Mai avem cărți care o atrag și care stau doar în mașină sau cărți care sunt foarte deteriorate sau deja sunt aruncate pentru că au fost rupte în întregime. Am cumpărat și cărți care nu o atrag absolut deloc chiar de au fost recomandate, dar de aceea nu apar în lista asta. E bine de știut că fiecare copil e diferit și ce unui copil îi place altuia s-ar putea să îi displacă.

Lectură plăcută să aveți!